PREKIŲ GRĄŽINIMO TAISYKLĖS

Prekių grąžinimas ir keitimas


Prekių grąžinimas vyksta vadovaujantis 2001m. birželio 29d. Lietuvos Respublikos Ūkio ministro įsakymu Nr. 217 "Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo".


Kokybiškų prekių grąžinimas/keitimas tradicinėje prekyboje (pirkus prekę parduotuvėje)


Pabrėžiame, kad vadovaujantis 2001m. birželio 29d. Lietuvos Respublikos Ūkio ministro įsakymu Nr. 217 "Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo", kad nekeičiamos ir negrąžinamos yra šios kokybiškos prekės:

  • baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai
  • kūdikių drabužėliai
  • žaislai, žaidimai


Nekokybiškų prekių grąžinimas (keitimas) tradicinėje prekyboje (pirkus prekę parduotuvėje)


Nekokybiškų prekių keitimas ir grąžinimas vykdomas šių Taisyklių ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.


Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, savo pasirinkimu turi teisę: 

  • reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą);
  • reikalauti pakeisti netinkamos kokybės prekę į tinkamos kokybės prekę; visos pretenzijos dėl fototapetų gamybos kokybės ir defektų buvimo gali būti patenkintos tik iki fototapetų klijavimo.
  • prašyti sumažinti prekės kainą;
  • grąžinti prekę bei atgauti už ją sumokėtus pinigus.                                     

Pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu daiko trūkumas yra mažareikšmis.


Pirkėjas Pardavėjui pateikia rašytinį prašymą, kuriame nurodo priežastį ir vieną pasirinktą reikalavimą. 


Prie prašymo pridedamas prekės pirkimą-pardavimą patvirtinantis dokumentas.


Prekės keičiamos, grąžinamos ar priimamos taisymui pirkimo vietoje ar kitoje Pardavėjo nurodytoje, Pirkėjui patogioje vietoje.


Jei Pirkėjas reikalauja grąžinti pinigus, Pardavėjas privalo grąžinti pinigus Pirkėjui priėmęs prekę. Jeigu Pardavėjas neturi reikiamos grąžinti pinigų sumos, ji Pirkėjui turi būti grąžinta per 15 dienų nuo prekės priėmimo.


Jei Pirkėjas reikalauja taisyti Prekę, Pardavėjas pataiso prekę per protingą terminą.


Kai pardavėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, jis privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Pirkėjo kreipimosi gavimo dienos pateikti Pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie Pardavėjo atsakymo vartotojui.


Kokybiškų prekių grąžinimas (keitimas) nuotolinėje prekyboje


Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnis numato, kad Pirkėjas turi teisę atsisakyti nuotolinės sutarties per 14 d. nuo daikto pristatymo dienos, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis. 


Kokios yra teisės atsisakyti nuotolinės sutarties išimtys?


Pirkėjo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties netaikoma šioms sutartims:


1) paslaugų sutartims, pagal kurias paslaugos Pirkėjui visiškai suteiktos, jeigu prieš paslaugų teikimą buvo gautas vartotojo aiškus sutikimas ir pripažinimas, kad jis neteks teisės atsisakyti sutarties, kai Pardavėjas visiškai įvykdys sutartį;


2) sutartims dėl pagal specialius Pirkėjo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į Pirkėjo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos Pirkėjo asmeninėms reikmėms; Pavyzdžiui, sienų tapetai, gaminami pagal Pirkėjo sienos išmatavimus (visos pretenzijos dėl kokybės ir defektų buvimo gali būti pateiktos tik iki fototapetų klijavimo). Tiekėjas neatsako už fototapetų sugadinimą dėl netinkamo laikymo, netinkamo klijavimo/tvirtinimo, netinkamos priežiūros, taip pat dėl trečiųjų asmenų tyčinio ar neapgalvoto fototapetų sugadinimo.


3) sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių;


4) sutartims dėl prekių vežimo paslaugų, jeigu sutartyje nustatyta konkreti paslaugų teikimo data ar laikotarpis;


Kaip Pirkėjas turi pranešti Pardavėjui apie norą atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos sutarties?


Pirkėjas praneša verslininkui apie nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties atsisakymą:

1) pateikdamas tinkamai užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą. Šią formą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija; arba

2) pateikdamas aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas jo sprendimas atsisakyti sutarties.


Pirkėjui grąžinant prekes, būtina laikytis šių sąlygų:

- grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje;

- prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta;

- prekė turi būti nenaudota, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.), šis punktas netaikomas tuo atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė);

- grąžinama prekė turi būti tos pačios komplektacijos, kokios buvo Pirkėjo gauta;

- grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą (užsakymo, pavedimo kopija).


Pirkėjas prekes gali grąžinti į Pardavėjo nurodytą vietą per savo pasirinktus tarpininkus (kurjerius). Prieš grąžinant prekes, Pirkėjas privalo susisiekti su Pardavėju nurodytu telefonu (+37068579710) ar elektroniniu paštu (info@myhappyplace.lt) ir suderinti prekių grąžinimą.


Prekės Pardavėjui grąžinamos ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo pranešimo apie Pirkimo–pardavimo sutarties atsisakymą pateikimo Pardavėjui. 


Už prekės tinkamą supakavimą grąžinimui atsako Pirkėjas. 


Pirkėjui tenka tiesioginės prekės grąžinimo išlaidos - grąžinamų kokybiškų arba keičiamų prekių grąžinimo išlaidas apmoka pirkėjas (sunkesnių nei 10 kg prekių grąžinimas Lietuvoje gali kainuoti 25-40 Eur.). 


Pardavėjas nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo tos dienos, kurią jis gavo Pirkėjo pranešimą apie sutarties atsisakymą, turi grąžinti Pirkėjui visas šio sumokėtas sumas. Grąžindamas Pirkėjui visas sumokėtas sumas, Pardavėjas turi naudoti tokį pat mokėjimo būdą, kokį naudojo Pirkėjas mokėdamas Pardavėjui, nebent Pirkėjas aiškiai sutiko dėl kitokio būdo ir jeigu Pirkėjas nepatiria jokių kitų papildomų išlaidų.


Pardavėjas gali negrąžinti Pirkėjui jo sumokėtų sumų tol, kol prekės negrąžintos Pardavėjui arba kol Pirkėjas pateikia įrodymą, kad prekės yra išsiųstos Pardavėjui.


Jeigu grąžinama prekė nėra pilnai sukomplektuota, yra sugadinta, netvarkinga ir / ar netinkamai supakuota, Pardavėjas turi teisę nepriimti grąžinamos prekės ir negrąžinti Pirkėjo sumokėtų pinigų už grąžinamą prekę.


Pardavėjas nelaikomas pažeidusiu pinigų grąžinimo sąlygų, jei pinigų jis negali perversti dėl Pirkėjo kaltės (delsimo grąžinti prekes, netikslių duomenų ar pan.).


Nekokybiškų prekių grąžinimas (keitimas) nuotolinėje prekyboje.


Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas nuotoliniu būdu, savo pasirinkimu turi teisę: 

  1. Reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą).
  2. Reikalauti pakeisti netinkamos kokybės prekę į tinkamos kokybės prekę;
  3. Prašyti sumažinti prekės kainą. 
  4. Grąžinti prekę bei atgauti už ją sumokėtus pinigus.                           

*negalioja pagal specialius Pirkėjo nurodymus pagamintoms prekėms; Pavyzdžiui, sienų tapetai, gaminami pagal Pirkėjo sienos išmatavimus (visos pretenzijos dėl kokybės ir defektų buvimo gali būti pateiktos tik iki fototapetų klijavimo).


Norėdamas pakeisti ar grąžinti nekokybišką nuotoliniu būdu įsigytą prekę, Pirkėjas Pardavėjui  el. būdu pateikia rašytinį prašymą, kuriame nurodo priežastį, pridedant prekės ir/arba siuntinio nuotraukas ar video, aprašančias iškilusią problemą ir vieną pasirinktą reikalavimą. Rašykite info@myhappyplace.lt ir atsiųsime nekokybiškų prekių grąžinimo formą). 


Prie prašymo pridedamas prekės pirkimą-pardavimą patvirtinantis dokumentas.


Keičiant ar grąžinant nekokybišką prekę, prekės transportavimo paslaugas organizuoja ir išlaidas apmoka Pardavėjas. 


Jei Pirkėjas reikalauja, Pardavėjas pataiso prekę per protingą terminą.


Jei Pirkėjas nori grąžinti nekokybišką prekę, pinigai Pirkėjui turi būti grąžinti per 15 dienų nuo prekės priėmimo.


Kai pardavėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, jis privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Pirkėjo kreipimosi gavimo dienos pateikti Pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie Pardavėjo atsakymo vartotojui.


Nuolaidos ir akcijos


Kai Pirkėjas įsigyja prekę, kurią perkant Pardavėjas suteikia tam tikrą nuolaidą ar dovaną, o Pirkėjas pasinaudoja numatyta prekės grąžinimo teise, Pirkėjui yra grąžinama tik jo už prekę realiai sumokėta suma. 


Dovanų kuponai


Jeigu už prekę Pirkėjas mokėjo dovanų kuponu, tai grąžinamas kuponas ir kita papildomai sumokėta suma (jei ji buvo sumokėta).


Baigiamosios nuostatos.


Visa informacija, kuri pateikiama Pardavėjo Parduotuvės tinklalapyje, įskaitant, bet neapsiribojant, šias Taisykles, informaciją apie Pardavėją, siūlomas prekes ir paslaugas bei jų savybes, Pirkėjo teisės atsisakyti Pirkimo–pardavimo sutarties įgyvendinimo tvarką, Pardavėjo teikiamas prekės priežiūros paslaugas ir garantijas (jeigu jos suteikiamos), laikoma pateikta Pirkėjui raštu.


Taisyklėms ir Pirkimo–pardavimo sutarčiai tarp Pirkėjo ir Pardavėjo yra taikoma Lietuvos Respublikos teisė.


Pardavėjas gali bet kuriuo metu perleisti savo teises ir pareigas, kylančias iš šių Taisyklių tretiesiems asmenims be Pirkėjo sutikimo ir jam apie tai nepranešęs.

Visi tarp Pirkėjo ir Pardavėjo kilę nesutarimai dėl Taisyklių yra sprendžiami derybų keliu. Šalims neišsprendus ginčo derybų būdu per 15 (penkiolika) dienų, ginčai galutinai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.


Pirkėjas-vartotojas prašymą ir / ar skundą dėl Parduotuvėje įsigytos prekės ar paslaugos gali pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, tel. 8 5 262 67 51, faks. 8 5 279 1466, el. paštu tarnyba@vvtat.lt, interneto svetainėje www.vvtat.lt, jos teritoriniams padaliniams apskrityse) ar užpildyti prašymo formą Elektroninėje vartotojų ginčų sprendimo platformoje, pasiekiamoje adresu http://ec.europa.eu/odr/. Ši sąlyga Pirkėjams – verslininkams netaikoma.